Bismillah

Thursday, July 29, 2010

Bertemu kembali

Sudah lama tangan ini tidak menaip di blog. Bukan malas, tapi sibuk dengan tugasan. Maklumlah detik-detik sem akhir ni, makin bertambah sibuk. Tambahan pula, badan yang kurang sihat, membantutkan semangat. Alhamdulillah, berkat doa kalian dan nasihat yang diberikan, saya semakin sihat. Badan pun rasa ringan. Cuma, ujian lain pula datang. Agak memeranjatkan beberapa pelajar yang menginap di luar kolej saya meminta pertolongan untuk ‘tengokkan’ rumah dan merawat. Kesian dan serba salah semuanya ada. Ada hikmahnya Allah tempatkan saya sebilik dengan adik yang mempunyai kelebihan melihat makhluk halus. Jadi, saya tidak perlu merawat. Sekadar menyuruh adik tu tengokkan ‘benda’ tu. Secara tidak langsung dapat juga saya berdakwah. Maklumlah, bila rasa takut ada di hati, semua nasihat diperlukan.

No comments:

Post a Comment