Friday, October 1, 2010

"Bunga kebahagiaan"




Ku sangkakan panas sampai ke petang,


Rupanya hujan di tengahari,


Di suatu malam yang hening,


Tiba-tiba kilat serta guruh sambung-menyambung,


Sedih menyelinap ruang kalbuku,


Pastinya hujan lebat menanti tiba,


Pastinya jua, deruan ombak tidak seperti biasa,


Hatiku hancur,


Mana tidaknya, ku berharap sangat,


Untuk bersua denganmu,


Merindui belaianmu,


Ingin untuk bersamamu,


Maha Kuasa Sang Pencipta,


Ku redha dengan takdirMu,


Sentiasa aku ingatkan diri ini,


Agar sentiasa bersabar,


Esoknya, kaki ku lemah melangkah,


SubhanaAllah!!


Allah Akbar!!


Terharu aku melihat,


Pelangi muncul tiba,


Pepasir putih dibasahi air,


Deruan ombak yang mendamaikan jiwa,


Ingin ku sujud syukur saat itu juga,


Kerna tidak mampu menahan perasaan gembiraku,


di atas kurniaanMu.


Sedarku akan kasih sayangMu,


Ku menangis kerna Kau ambil mentari,


Rupanya Kau ingin hadiahkanku pelangi.


Terima kasih ya Allah!!








Pesanan : Tiba-tiba tangan ni menggatal nak buat sajak setelah siang hari bertungkus lumus siapkan lima laporan ekperimen makmal. Lega, dah hantar. Erm..ana tak reti pun tulis sajak. Gambar kat atas tu diambil masa ana bercuti di PD bersama pelajar tahun akhir Kimia. Cuba kawan-kawan teka maksud sajak ni. Kaitkan antara tajuk dengan sajak. Selamat mencuba!!


No comments:

Post a Comment