Saturday, May 8, 2010

Sambgn: Fahamilah perasaanku..

“Siti, abang tengok, Siti macam menjauhkan diri dari abang. Abang ade buat salah ke? Abang tak sabar nak bertunang. Kalu buleh, nak je terus kawin,” kata Hakim

“Erm..Siti harap, abang boleh terima akan apa yang Siti nak cakapkan ni. Siti nak berterus terang. Siti keliru dengan perasaan Siti. Ntah la bang. Siti tak tahu kenapa. Sejak kebelakangan ni, Siti seakan hilang perasaan kasih pada abang. Maafkan Siti ye bang,”jawab Siti.

“Siti, Siti sedar tak apa yang Siti cakapkan ni? Pertunangan kita dah nak dekat. Abang sayangkan Siti. Sampai hati Siti buat abang macam ni,” kata Hakim dengan sayunya.

“Abang, Siti nak kita putuskan hubungan ni..Siti tak nak abang ganggu Siti lagi. Siti minta undur diri. Maafkan Siti,” kata Siti sambil berlalu pergi.

“Ya Allah, kuatnya ujian Mu terhadapku. Andai ini sudah ketentuan dari Mu, aku redha dan pasrah. Ya, benar, jika kita cinta pada manusia, manusia akan pergi, jika kita cinta pada Pencipta cinta, cinta akan kekal abadi..,”berlinangan air mata Hakim tatkala melihat Siti pergi.

No comments:

Post a Comment