Friday, May 28, 2010

Moga dirimu lebih baik dariku..

Salam ukhuwah..ana baru je balik dari pondok..terlalu banyak mutiara ilmu serta kenangan yang sangat berharga..rindunya daku pada saat itu. Moga Allah kurniakan daku rezeki untuk ke sana lagi..amin..doa2kan ye..bilamana kalian mengenal Sang Pencipta, kalian akan tahu, betapa luasnya rahmat Allah..Terasa malu dengan diri ni..yela, umur dah 22 thn..tahun 2011, masuk 23 tahun..baru kini nak kenal Tuhan..malunya..sedih pun ada..namun, jauh di lubuk hatiku, sujud syukur ku kerna masih diberi ruang dan peluang untuk aku kenaliMu Ya Rabbi...Kepada peserta daurah, insyaAllah, muzakarah akan dibuat sebaik sahaja mula buka sem..jadi, jgn lupa ulangkaji kitab ye.. Masa kuliah dhuha, ramai penduduk datang..terharu dan bangga daku melihatnya..yela..zaman sekarang ni, susah sangat nak tengok orang cintakan ilmu agama..yang paling ana tertarik, seorang ibu, yang pada penglihatan ana, si ibu berpakaian biasa, bukan bertudung labuh..namun, si anak lelaki yang duduk di sisinya berpakaian kopiah..terdetik di hatiku, bagusnya ibu ini..namun, teringat daku pada fitrah manusia, pastinya nak yang baik..Diri kita sudah cukup sempurna kerna Sang Pencipta kita bersifat dengan sifat kesempurnaan dan suci dari sebarang sifat kekurangan..makanya, kita adalah makhluk ciptaan yang sungguh indah..kita yang meracuni diri sendiri..hargailah diri serta syukur dengan pemberian Illahi..

No comments:

Post a Comment